Svammel

VC trodde inte att det var tabletternas fel att jag mått som jag mått utan bltr. Sa dock inte att jag hade en egen mätare hemma och att det inte var skyhögt igår. Tog tabletten idag så får vi väl se hur det går.

Skulle varit till psykologen idag men hon lovade att ringa vid 13 istället.

Hjärtat var och hämtade paketen igår hos postombudet. Dels var det bltr mätaren och sedan var det ullen och kardorna från systeryster! 🙂
När orken är tillbaka så ska jag försöka börja spinna lite! Ska bli mycket spännande och kul. 🙂

Otäck reaktion?

Vilken eftermiddag, kväll och natt… 😦
Efter att hjärtat kom hem blev jag bara sämre och sämre. Magen krampa, jag kräktes och kände mig allmänt dålig. Bltr var ändå nere på en ok nivå så det var inte pga det.

Hjärtat gick ut för att köra in ved och kom in efter ett tag för att fråga om jag ville med ut till djuren. Jag sa att jag kunde nog följa med men ack så jag mådde… Jag var tvungen att ta mig ut och kräktes utanför. Lyckades på något vis ta mig in och tackade min lyckliga stjärna att vi har toaletten i hallen för nu kom det ur alla ändar samtidigt… Svetten bara rann om mig och när hjärtat kom in undrade han om jag levde för jag var kritvit i ansiktet och orkade knappt svara.
Han försökte få ur mig om det kunde vara biverkningar på bltr medicin men han fick inget svar. Tror han gick och läste själv.

Jag kände mig åter lite bättre och gick in och la mig på soffan, men under tiden som jag gick så höll kroppen på att kollapsa. Lyckades lägga mig i soffan hur som helst, fortfarande likblek och kallsvettig. Höll på att somna men så var det dags igen… Tur att jag hade hinken med mig kan jag säga.

Sedan sa jag bara till hjärtat
-Jag vill gå upp och sova nu… Tror jag ska lägga mig på badrumsgolvet. Hjärtat plockade fram en madrass och täcke. Jag vet ärligt talat inte hur jag kom upp för trappan och in i badrummet, allt är bara svart. När hjärtat kom la han madrassen på golvet och jag singlade ned som ett löv.
-Jag är trött och vill sova nu, fick jag ur mig.
-Men älskling kläderna du har på dig är ju dygnsura av svett och du är iskall.
-Mmm.
Hjärtat fick av mig byxorna iaf men tröjan har jag ännu på mig…
Han kom upp med mitt glas med cola och sa att jag måste försöka dricka lite eftersom blodsockret förmodligen var i stort sett obefintligt.. Men jag orkade inte ens förmå mig göra det. Tror hjärtat var nära att ringa ambulans faktiskt. Men natten gick, jag har kräkts x antal gånger.

Nu när hjärtat kom upp för att åka till jobbet så sa han att han läst att alla mina symtom var biverkningar på bltr medicin om än ovanliga. Är lite i valet och kvalet om jag ska ta någon idag?
Jag tar ju ändå bara en halv tablett ännu för att just vänja kroppen.

Vi får se vad det blir. Jag ska iaf försöka sova en stund nu. ZzZzZ