Tar hand om en sjukling

Igår kväll åkte vi ju upp till Sthlm för att hämta mormor, som var hos min moster, för att köra hem henne.
I bilen märkte både jag och maken att hon verkligen inte mådde bra och vi bestämde enhälligt att jag och Gucci skulle stanna kvar hos henne och Göran komma ner antingen som ikväll eller i morgon.
Fast vi sa inget till mormor förrän vi kom ner hit och först var hon envis och skulle visst inte behöva hjälp med något… Men efter lite tjatande så ändrade hon sig och vi stannade.
Vi var inte här nere förrän vid 23 igår kväll och hjärtat hade 15 mil hem för att kunna jobba idag.

Jag började morgonen med att promenera en liten bit med Gucci sedan gick hon och jag in och la oss i soffan till mormor vaknade.
Då gjorde jag iordning frukost till oss. Sedan vilade vi en liten stund innan jag gick iväg och handlade det mormor behövde hem.
Sen blev det lunch som jag fixade.
Efter det drog jag igång med städning här. Nu är badrummet fint och allt är dammat, imorgon ska golven få sig en omgång! 😉

Nu är det dags att sätta igång med middagen och det verkar faktiskt som om hjärtat mitt kommer ner ikväll! 😀

2 reaktioner på ”Tar hand om en sjukling

    • Tack! Det är ju så, förstår inte vad det är som är så farligt med att ta hjälp? Fasiken hon kan ju knappt andas.
      Hjärtat är bog inte här förrän sent ikväll. Han skulle fixa för katterna och så hemma innan han åkte. Tror han kommer stupa i säng när han kommer!
      Önskar er en fin kväll!
      Kram

Lämna en kommentar